Material Girl by Waleria Tokarzewska - Karaszewicz vol. I

ENGLISH VERSION BELOW 

Witajcie,

   dzisiaj pierwszy tego typu post - mam nadzieję, że nie ostatni - przedstawiający wspaniałą i utalentowaną, polską projektantkę: Walerię Tokarzewską - Karaszewicz. Waleria jest przesympatyczną i miłą osobą, ma zdjęciach zobaczycie sukienkę Jej projektu z kolekcji Material Girl. Tym koncepcją pokazuję, że projektanci wcale nie są bezlitośni - ich ubrania może nosić KAŻDA kobieta, nie tylko długonogie modelki gabarytów xxs :) Zapytałam Walerię, jak zaczęła, czy to była Jej pasja od najmłodszych lat oraz co jest Jej główną inspiracją? Czy ma swoich ulubionych projektantów? Waleria odpowiedziała na to:

    Od dziecka chciałam być projektantką. Już jako mała dziewczynka rysowałam niezliczone szeregi pań w przeróżnych kreacjach, szyłam ubranka dla lalek i robiłam im sesje zdjęciowe w ogrodzie dziadków. Godzinami oglądałam w telewizji pokazy mody i przeglądałam magazyny związane z modą. 


    Natomiast dopiero w trakcie studiów postanowiłam, że marzenie z czasów dzieciństwa powinnam i chcę przekuć w czyn i robić to co naprawdę kocham. Postawiłam wszystko na jedną kartę, w 2012 roku zapisałam się do szkoły projektowania mody (Krakowskie Szkoły Artystyczne, kierunek Artystyczne Projektowanie Odzieży), która rozwinęła moją pasję i pomogła stawić pierwsze kroki w tej dziedzinie. Kupiłam maszynę do szycia, nauczyłam się szyć i każdą wolną (i nie tylko wolną ;)) chwilę spędziłam na szyciu, haftowaniu, projektowaniu i rozwijaniu warsztatu. Dzięki bardzo wytężonej pracy już przed ukończeniem szkoły mogłam się pochwalić (blisko 100) publikacjami edytoriali z moimi ubraniami w magazynach w Polsce i na wielu kontynentach. W 2015 roku wydałam swoją pierwszą kolekcję - dyplomową, którą miałam przyjemność zaprezentować podczas tygodnia mody w Stanach (ach ten internet :) dzięki niemu -publikacjom w internecie i prasie zagranicznej zaczęłam być dostrzegana - stąd oferta pokazu w USA), oraz na Łódzkim Fashion Weeku. 

    Moją główną inspiracją jest wszystko :) Wszystko co mnie otacza. Bardzo dużo czerpię z podróży- mojej drugiej miłości, z przyrody, szeroko pojętej sztuki (malarstwo, literatura, architektura, cały design). Inspiracją może być wszystko, wystarczy dobrze się przyglądać :)


    Co do projektantów - jest masa projektantów, których uwielbiam i nie wiem czy dobrze byłoby wyróżniać tylko kilku :) Nie zamykam się tylko na kolor i rękodzieło, z którym jestem identyfikowana. Uwielbiam projektantów minimalistycznych, konceptualnych, oczywiście haute couture. Piękno nie jedno ma imię :))


    Na samym dole pod zdjęciami zobaczyć możecie trailer najnowszej kolekcji projektantki, którą przedstawię Wam w kolejnej odsłonie już wkrótce. Tymczasem Walerię znajdziecie w sieci:
Strona www i sklep: KLIK Ig: KLIK  Fb: KLIK


fot. Marcelina Leśniewska


IN ENGLISH --------------------------------------------------------------------------------------------------------- 


Greetings,


    today I wrote my first post of this type - I hope, that it is not the last - showing an amazing and talented Polish designer: Waleria Tokarzewska-Karaszewicz. Waleria is a very sympathetic and nice person. On the photos you will see a dress from Her project from collection Material Girl. This shows, that designers aren't merciless - EVERY woman can wear their clothes, not only long-legged models with a size of XXS :) I asked Waleria how did She start, was it Her passion from the youngest years and what is Her inspiration? Does She have her favourite designers? Waleria responded:




     Since I was a child I wanted to become a designer. As a small girl I drew countless numbers of ladies in many different creations, I was sewing clothes for the dolls and I took photos of them. I could watch a fashion show for hours and I browsed fashion magazines.

     However, it was during the studies that I had decided that my dream from the times of childhood is something I should and want to do and that is what I truly love. I decided to go all in. In 2012 I signed up for a school of fasion designing (Cracow Artistic Schools, on specialization with Artistic Designing of Clothes), which expanded my passion and helped me to make my first steps in this field. I bought my sewing machine, I learnt how to sew and every spare (and not only spare) time I had I spent on sewing, embroidery. designing and expanding the workshop. Thanks to a very ambitious amount of work just before graduating I could compliment myself with (about 100) editorial publications with my clothes in my favourite magazines in Poland and many continents. In 2015 I published my first collection - thesis, that I had a pleasure to present during the fashion week in USA (Ah, the internet :) Thanks to it - publications in the internet and foreign press I have became noticed - hence the offer of a show from the USA), and during the Lodz Fashion Week.


     My main inspiration is everything :) Everything that surrounds me. I take a lot from travels - my second love, from nature, widely understood art (painting, literature, architecture, overall design). Everything can be an inspiration, if you look close enough. :)




    Regarding the projects - there is a lot of those, that I love and I don't know if it is a good decision to distinguish only a few :) I am not restricting myself only to the colour and handicraft, with which I am identified. I love minimalistic designers, conceptual, of course haute couture. Beauty has a lot of names :))


    On the very bottom under the photos you can see a trailer of the newest collection of the designer that I will introduce to you in the next scene soon. In the meanwhile, you can find Waleria in the web:

Web page and shop:  KLIK Ig: KLIK  Fb: KLIK
e-mail: Waleria@tokarzewska.com


photos: Marcelina Leśniewska


















turqouise skirt - Waleria Tokarzewska - Karaszewicz | sunglasses - Brylove | platforms - c.h. Ptak | earring - Forever 21

Komentarze

  1. Rewelacyjna sukienka! Bardzo fajna stylizacja

    Zapraszam do siebie w wolnej chwili,
    Miłego dnia, xx Bambi

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty